Kuvaus
Puumalan päiväkodissa toteutettiin asiakaskysely varhaiskasvatuksessa olevien lasten huoltajille huhtikuussa 2025. Vastauksia saatiin 24.
Asiakaskyselyssä saatu palaute oli pääosin positiivista. Tyytyväisiä oltiin muun muassa monipuoliseen toimintaan, lapsen vastaanottoon aamuisin päiväkodissa, henkilöstön tavoitettavuuteen sekä viestintään päiväkodin ja kodin välillä. Kuntaa kiitetään maksuttomasta varhaiskasvatuksesta. Kehittämisideoita tuotiin myös esille. Huoltajat toivoivat edelleen enemmän aikaa ja mahdollisuuksia yhteiselle keskustelulle erityisesti niinä hetkinä, kun lasta haetaan päiväkodista. Toiveena oli myös lapsen yksilöllisempi hoito ja huomioiminen. Osa vanhemmista kokee, ettei voi vaikuttaa varhaiskasvatuksen toteuttamiseen kovin hyvin. Huoltajat antoivat päiväkodin yleisarvosanaksi 9,2 kouluarvosana-asteikolla mitattuna.
Lapsi tulee mielellään päivähoitoon |
Lapsi otetaan vastaan aamuisin lämpimästi |
Henkilökunnalla on riittävästi aikaa kuunnella vanhempia tuonti- ja hakutilanteissa |
Saan riittävästi tietoa lapsen päivästä kun haen lapsen |
Henkilökunnan tavoittaa tarvittaessa |
Viestintä päivähoidon ja kodin välillä toimii |
Koen että voin vaikuttaa varhaiskasvatuksen toteuttamiseen |
4,6 |
4,6 |
4,3 |
4,2 |
4,7 |
4,5 |
3,9 |
Lapsen vuorovaikutustaidot ovat kehittyneet päivähoidossa |
Painopisteenä olevaan Saimaan luontoon ja sen suojeluun on kiinnitetty huomiota |
Monipuolisen toiminnan periaate on toteutunut |
Minkä yleisarvosanan antaisit Puumalan varhaiskasvatukselle kouluasteikolla 4 - 10? |
4,5 |
4,3 |
4,7 |
9,2 |
Oheismateriaalina on asiakaskyselyn vastaukset. Vastauksia on käyty läpi henkilöstöpalaverissa ja lisäksi niistä tiedotetaan myös huoltajia ja käydään keskustelua vanhempainillassa toukokuussa.
Päätösehdotus
Esittelijä
-
Tuomo Tenhunen, Hyvinvointi- ja kulttuurijohtaja, tuomo.tenhunen@puumala.fi
Hyvinvointilautakunta merkitsee Puumalan päiväkodin asiakaskyselyn 2025 annin tietoonsa saatetuksi.